Koolitajad
Tunned siirast huvi, kuidas toetada inimeste sisemist motivatsiooni püsivate muutuste elluviimiseks? Kuidas edendada meeskonnatööd?
Suhtle Targalt pakub suhtlustreeninguid, kus omandatud teadmised aitavad sul saavutada parema koostöö ja tulemused üks ühele vestlustes, nõustamisel ja meeskonnatöös.
Suhtle Targalt ühendab koolitajaid, kes oma igapäevaelus tegutsevad erinevates valdkondades. Kuid suurt osa meist ühendab kirg tõenduspõhise suhtlusmeetodi motiveeriv intervjueerimine vastu ja kõiki kannustab soov panustada edasiviivatesse suhtlustesse.
Betty - Maria Märk
Olen suhtlemisoskuste koolitusi pakkunud aastast 2017, kui läbisin rahvusvahelise motiveeriva intervjueerimise (MI) treenerite koolituse. Selle tõenduspõhise suhtlusmeetodi integreerimist oma töösse olen kasutanud ise üle kümne aasta ning tänaseks koolitanud spetsialiste erinevatest valdkondadest- nõustajad, tervishoiutöötajad, sotsiaaltöötajad, psühholoogid, terapeudid jne. Samuti viin läbi töötubasid meeskondadele ja juhtidele.
Olen lõpetanud õe erialal (2010) Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis ja läbinud terviseõenduse spetsialistiõppe Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis (2015). Lisaks MI-alastele koolitustele alates 2012. aastast, olen läbinud Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis terviseõenduse spetsialiseerumise aastal ühe ainena “Motiveeriv intervjueerimine tervishoius” ning lõputööks esitasin kliendijuhtumi prediabeetikuga läbiviidud nõustamisseansside põhjal, mille kaitsesin hindele A. Minu edasine huvi meeskondade juhtimise ja organisatsiooni toimimise vastu viis mind magistriõpingutele Tallinna Ülikooli organisatsioonikäitumise erialale (2021).
Raili Juurikas
Olen õppinud psühholoogiat, lõpetanud magistriõppe organisatsioonikäitumise erialal ja koolitajana tegutsenud aastast 2013. Igapäevatöös on mul mitmeid rolle, mis pakuvad vaheldust ja võimalust ka ennast pidevalt arengus hoida. Õppejõuna viin läbi suhtlemisoskuste arendamise, avaliku esinemise, läbirääkimiste, koostöö, loovuse ja enesejuhtimise loenguid ja praktikume.
Juhtivõppejõu rollis saan kaasa rääkida õppetöö arendustegevustes. Kuulun ka kõrgkoolididaktika uurimisrühma, kes on vastutav kõrghariduse õppekvaliteedi eest ja viin läbi koolitusi õppejõududele. Erinevates meeskondades kaasa lüües innustab mind väljakutse, kuidas see kooslus panna toimima nii, et igaüks oleks oma tugevustsoonis ja motiveeritud ellukutsuma ägedaid ettevõtmisi. Usun, et oma rolli minu kires meeskonnatöö vastu mängib see, et olen tänaseks üle kolmekümne aasta aktiivselt tegelenud võrkpalli mängimisega.
Mulle endale meeldib mõelda, et olen arengutoetaja ehk siis läbi kõigi oma tegevuste on minu kireks tuua esile inimeses endas peituvad oskused, teadmised ja enesekindlus, anda grammike teadmisi juurde ning aidata leida inimese enda sisemine motivatsioon, et selle abil saaksid nad edasi liikuda oma arenguteel.
Elina Malleus- Kotšegarov
Olen taustalt psühholoog ning alustasin magistriõpingute kõrvalt küll tööd ka nõustajana, kuid üpris kiirelt jõudsin siiski hariduspsühholoogiani ning seadsin sammud hoopis kogemust koguma õpetajana kutsekooli. Seal kõrval paelus mind ka töö teaduskirjandusega ning seetõttu jätkasin enda õpinguid arengu- ja hariduspsühholoogia valdkonna teemal Tallinna Ülikooli doktorantuuris. Hetkel olen põhikohaga Hariduspsühholoogia dotsent Tallinna Ülikoolis toetades õpetajakoolituses sotsiaal-emotsionaalse pädevuse teemade paremat mõistmist ja õpetajana rakendamist. Nõustajana töötades jõudis minuni ka Motiveeriva Intervjueerimise (MI) lähenemine. Koolitasin ennast MI vallas ja 2017. aastal läbisin rahvusvahelise koolitajate koolituse. Sealt alates olen sellesse süvenenud ka koolitajana ühendades enda hariduspsühholoogia valdkonna teadmised MI rakendamisega. Koolitajana naudin erinevate sihtgruppide juhendamist, sest minu jaoks on see just mõnus vaheldus ja väljakutse.
Ljudmilla Atškasov
Töötan psühholoogina ja olen spetsialiseerunud meeleoluhäirete ja sõltuvusprobleemidega inimeste abistamisele. Lisaks igapäevatööle olen aastaid kaasa löönud erinevates ennetusalastes projektides nii projektijuhi kui koolituste ja sekkumisgruppide läbiviijana. Aastast 2008 olen läbiviinud erinevatele sihtgruppidele nii motiveeriva intervjueerimise koolitusi kui ka erinevaid psühholoogiaalaseid koolitusi Tartu Ülikoolis ja Sisekaitseakadeemias. Tõttöelda on nii sõltuvuste temaatika kui koolitamine ise minuni jõudnud.
Minu teekond koolitajana sai alguse, kui motiveeriv intervjueerimine meetodina oli Eestis oma esimesi samme tegemas ja minu innukust ning vaimustust meetodist märkasid ka motiveeriva intervjueerimise koolitajad Eestis. Pärast põhiõppe läbimist kutsuti mind ühinema koolitajatega, et meetodit ka teistele edasi õpetada. Rahvusvahelise koolitajate koolituse läbisin 2015. aastal Berliinis.
Anne Rannaveski - Poola
Lisaks esimesele haridusele korrektsiooni valdkonnas, olen omandanud sotsiaaltöö ja psühholoogilise nõustaja eriala. Pean ütlema, et elu on mind alati hellitanud hea meeskonnaga ja tänu sellele olen jaksanud ikka ja jälle uusi lahendust vajavatesse olukordadesse sukelduda.
Hetkel töötan lastekaitse peaspetsialistina ja järjest enam näen, kuidas pean tegelema tulekahju kustutamisega ning lahendusi hakatakse otsima siis, kui asjad on juba väga halvasti. Seetõttu pean ülioluliseks just ennetust ja varast märkamist ning sekkumist. Iga lapsega kokkupuutuv täiskasvanu saab olla see varane märkaja. Minu tööks ja missiooniks on tõsta lastega tegelevate täiskasvanute teadlikkust, et osataks märgata lapse käitumises muutust ja võimalikke märke abi vajadusest.
Leian, et ainult läbi toetava ja teadlikuse tõstmisele suunatud tegevuse on võimalik nii lapsevanemate kui haridusspetsialistide fookust juhtida ennetamisele, mis aitab ära hoida keerulisemaid olukordi ja suuremat kahju. Lisaks sellele, et vastutan võrgustikutöö eest ja käin ise haridusasutustes olulistel teemadel rääkimas, korraldan oma piirkonna Imeliste Aastate koolitusi ja teiste ennetussekkumiste toimumist.